040 669 8004 info@alatar.fi

Puhelinneuvonta

Puhelinneuvonta

Soita psykologille

0600 02266

Puhelinpalveluajat

Ma – Pe klo 15 – 22, La – Su klo 10 – 22

Mistä voin puhua? 

  • Yhteiskunnallisen tilanteen herättämistä huolista ja haasteista omassa elämäntilanteessasi
  • Laajasti elämäntilanteen ja mielenterveyden eri aiheista, tutustu palveluteemoihimme

Psykologillamme on vahvaa osaamista myös vaikeista psykiatrisista häiriöistä ja sairauksista.

Puhelinneuvonta on luottamuksellinen keskustelutilanne psykologin ja sinun välilläsi. Psykologi noudattaa lakia terveydenhuollon ammattihenkilön salassapitovelvollisuudesta.

Alatar Psykologipalveluiden asiakkaana sinulla on potilasvakuutus ja potilasasiamiespalvelut, ks. yritysvastuu.

Hyvä tietää

Tarvitseeko puheluun valmistautua?

Saat ajastasi enemmän irti suunnittelemalla ennalta lyhyen kuvauksen elämäntilanteestasi. Voit kirjoittaa ylös keskeisimmät kysymykset, joihin kaipaat psykologin näkemystä. Valmistautuminen ei kuitenkaan ole välttämätöntä. Voit ottaa yhteyttä myös akuutissa tapauksessa. Henkeä uhkaavissa tilanteissa tulee aina soittaa hätänumeroon 112.

Puhelun sujuvuutta parantaa:

  • Rauhallinen ympäristö
  • Riittävästi virtaa puhelimessa

Liittymästäni ei voi soittaa tähän numeroon, mitä teen?

Liittymässäsi on operaattorin asettama asiointiesto palvelunumeroihin. Voit purkaa eston asiointipalvelupuheluiden osalta ottamalla yhteyttä puhelinoperaattorisi asiakaspalveluun. Useimmilla operaattoreilla muutoksia liittymän rajoituksiin voi tehdä myös operaattorin verkkopalvelussa.

Entä jos palvelu on ruuhkautunut eikä puheluuni vastata? 

Sinua ei veloiteta soittoyrityksestä. Vaihtoehtona jonottamiselle on ajanvaraus, jonka voit tehdä laittamalla sähköpostia osoitteeseen asiakastuki@alatar.fi tai tekstiviestin numeroon 040 669 8004. Ajanvaraus astuu voimaan saatuasi varausvahvistuksen.

Varaa puhelinaika

Voit varata ajan puhelinkeskustelulle ottamalla yhteyttä sähköpostiin asiakastuki@alatar.fi.

* Voidaanko puhelu keskeyttää?

Voimakas päihtymystila, asiaton käytös tai pilapuhelu ovat syitä puhelun keskeyttämiselle psykologin toimesta. Keskeytyneestä puhelusta aiheutuu aina täysihintainen puhelinveloitus. Puhelun keskeytyessä asiakkaasta riippumattomasta syystä (esim. huono yhteys), voidaan korvaavasta puhelinajasta sopia sähköpostitse (asiakastuki@alatar.fi).

Varaa puhelinaika

Voit varata ajan puhelinkeskustelulle ottamalla yhteyttä sähköpostiin asiakastuki@alatar.fi.