Puhelinneuvonta

Arkisin klo 18 – 22

 Viikonloppuisin klo 12 – 22

Puhelinneuvonta


Arkisin klo 18 – 22

 Viikonloppuisin klo 12 – 22

Ajanvaraus psykologille

elisa@alatar.fi

 

Ehdota varauspyynnössäsi sinulle sopivia aikoja.

Ajanvaraus

 

Voit vaihtoehtoisesti varata ajan puhelinkeskustelulle ottamalla yhteyttä sähköpostiin

elisa@alatar.fi

Mistä voin puhua? 

  • Yhteiskunnallisen tilanteen herättämistä huolista ja haasteista omassa elämäntilanteessasi
  • Laajasti elämäntilanteen ja mielenterveyden eri aiheista, tutustu palveluteemoihimme

Psykologillamme on vahvaa osaamista myös vaikeista psykiatrisista häiriöistä ja sairauksista.

Puhelinneuvonta on luottamuksellinen keskustelutilanne psykologin ja sinun välilläsi. Psykologi noudattaa lakia terveydenhuollon ammattihenkilön salassapitovelvollisuudesta.

Alatar Psykologipalveluiden asiakkaana sinulla on potilasvakuutus ja potilasasiamiespalvelut, ks. yritysvastuu.

Ajanvaraus

 

Voit vaihtoehtoisesti varata ajan puhelinkeskustelulle ottamalla yhteyttä sähköpostiin

elisa@alatar.fi

Hyvä tietää

Tarvitseeko puheluun valmistautua?

Saat ajastasi enemmän irti suunnittelemalla ennalta lyhyen kuvauksen elämäntilanteestasi. Voit kirjoittaa ylös keskeisimmät kysymykset, joihin kaipaat psykologin näkemystä. Valmistautuminen ei kuitenkaan ole välttämätöntä. Voit ottaa yhteyttä myös akuutissa tapauksessa. Henkeä uhkaavissa tilanteissa tulee aina soittaa hätänumeroon 112.

Puhelun sujuvuutta parantaa:

  • Rauhallinen ympäristö
  • Riittävästi virtaa puhelimessa

 

Entä jos en saa ajanvaraustiedusteluuni heti vastausta? 

Vastaamme ajanvaraustiedusteluusi mahdollisimman pian. Psykologimme kalenteri saattaa olla toisinaan ruuhkainen ja normaali odotusaika voi olla useampia viikkoja. Mahdollisuuksien puitteissa saatat kuitenkin saada ajan huomattavasti nopeamminkin – joskus jopa samalle viikollekin.

* Voidaanko puhelu keskeyttää?

Voimakas päihtymystila, asiaton käytös tai pilapuhelu ovat syitä puhelun keskeyttämiselle psykologin toimesta. Keskeytyneestä puhelusta aiheutuu aina täysihintainen puhelinveloitus. Puhelun keskeytyessä asiakkaasta riippumattomasta syystä (esim. huono yhteys), voidaan korvaavasta puhelinajasta sopia sähköpostitse (elisa@alatar.fi).